Saturday, December 9, 2017

Hari Anugerah Kecemerlangan Sekolah

salam

Hari ni nak update pasal Hari Anugerah  kecemerlangan 2017 di Sekolah Carlish . Alhamdullilah, carlisha dapat hadiah kecemerlangan kategori Matapelajaran terbaik bagi subject Bahasa melayu penulisan .

Dia dapat full marks 100% untuk subject tersebut. Tahniah carlish !! I am sooooo proud of you.

Nama Carlisha terpampang di situ !!


Bgi kedudukan dalam kelas , carlish tempat ke 8 dari 41 pelajar  manakala kedudukan dalam darjah tempat ke 10 dari 207 pelajar .. Alhamdullilah , satu permulaan yang terbaik bagi Carlish .

keputusan Final Exam Carlish

Carlish dalam  kelas DLP (dual language programme ) jadi persaingan untuk mendapat top 3 agak sukar tpi tak susah kalau usaha lbh gigihkan..tapi dah ok da tu nak ..Semoga kejayaan selalu dengan kamu ye Carlish ..

.apa itu DLP ?? ramai kawan2 aku bertanya pasal ni . So inshallah kalau ada kelapangan masa, aku akan review pasal DLP memandangkan carlish dah lepas Tahun 1 aliran DLP dgn jayanya kan so why not aku share pengalaman dan buku rujukan aka latihan buku Sn&mt .. Inshallah ..will share soon . secara ringkasnya bagi Subject Sains dan Math di ajar dalam Bahasa Inggeris sepenuhnya .



so lupa pasal DLP tu , nnt ada masa aku update ye ..sebagai ibu, aku bangga dengan kejayaan anak  aku . Alhadulliah , Allah makbulkan doa-doaku . Semoga Carlish terus Berjaya di masa hadapan ,

Cita-cita carlish nak jadi doctor, beberapa hari lepas , borak-borak kosong sesama kami .

katanya" Nnt bila carlisha jadi Doktor, adik (kayra ) jadi pembantu Carlish . Mama bagi ubat pada orang yang datang , bagi kertas nnt dorg blh isi (pembantu klinik la kot ) papa ??papa pencuci toilet !!"

pecah perut aku gelakk!! Mr husband nak marah tapi tak jadi ..
aduhai !! carlish oh carlish ..

tgk pada result , subj pendidikan islam agak lemah di situ. Zaman mama carlish dlu , PI adalah aling senang nk scorekan . aku tgk pada kertas soalan , soalan semuanya agak senang tpi di sebabkan semuanya dalam jawi jadi carlish susah nak jawab kerna dia kureng pandai baca jawi .

Cuti sekolah kali ini, mmg aku plan nak SIT dgn dia untuk memperkukuhkan jawi dia . anak2 korang ada masalah membaca dalam jawi x??apa yg korang buat erk?? nnt share ye ..

so smpi di sini entry aku .. inshallah will update more soon ..

xoxo,

adda mia kayra





No comments:

Post a Comment