Tuesday, October 14, 2014

Review novel: Dia ... Isteri luar biasa


Penulis: Umie Nadzimah 
Muka surat : 616

Assalamualaikum..

Hari ini mama Carlish rajin nak review novel plak.. He he ..
Ini novel kedua hasil nukilan Umie Nadzimah yang mama carlish baca .. So far, novel ni memang menarik untuk di baca sama seperti "kerana terpaksa ... Aku relakan " yang telah di adaptasi di TV beberapa bulan  lepas . 

Novel ini mengisahkan dewi yusra seorang usahawan Nasi Ayam Bonda  yang juga boleh di kategorikan seorang yang anti lelaki, tak percaya pada lelaki dan benci lelaki tetapi mempunyai keinginan untuk mempunyai anak. HAhhh!!! Acaner tuhh...

Di sebabkan dia memikir pewaris untuk Nasi Ayam bonda maka dewi pun mula memasang misi untuk mendapatkan anak. Plan pertama dia ke klinik untuk menyuarakan pendapatnya untuk mendapat anak  dengan kaedah IVF. Tetapi keinginannya itu di tolak oleh para doktor yang di lawati. YeLahh macam mana tak kene tolak,belum kawen nak buat IVF .. Satu lagi, terang-terangan lah salah di sisi agama buat IVF tanpa suami ..sperma mana nak pakai ???? Iye ke idokkkk...

Jadi terpaksalah dewi mencari suami segera ... Untuk  misi mencari  "suami sementara"dewi meminta bantuan sahabat baiknya iaitu  cik kem a.k.a kamarul. Cik kem ni sebenarnya syok dengan dewi yusra ni. Tetapi di sebabkan dewi yusra memang tak layan lelaki , si cik kem ni jadilah ala2 sutun untuk merapatkan diri dengan dwi. 

Pilihan suami segera dewi yusra pun bukan calang2 !!! Taste tinggi okehh!!! Tak padan dengan sementara..  Nak yang genius!!lelaki baik -baik !!stok sembahyang !! Gen terhebat !!!Haa... Rasa2nya ada kene orang macam ni ???  Dalam cerita novel of Cos ler aderr!!!! Jadi pening lah cik kem mencari calon-calon suami sementara untuk dewi ni tetapi semuanya di reject !!! Last2 cik kem offer diri sendiri ... Lagi lah dewi reject !!! He he  he 

Jadi pertemuan dewi dengan Raden Amzar dalam flight perjalanan balik ke KL dari Heathrow , telah membantu sikit usaha nya dalam menjejak suami sementara limited edition tuh !! Gara-gara tertukar beg, mereka dapat mengenal antara satu sama lain .. 

Pastu dewi ni buat rancangan jahat untuk tangkap khalwat dengan Raden .. Yelah nak tackle Raden Kan,, xde cara lain so dia gunakan cara tu untuk kawen dengan Raden .. Raden pun bila di tangkap khalwat Mcm okeh je, xde bantahan langsung sbb dia pun syok kat dewi tu..

Maka bermula lah kisah rumahtangga antara dewi dan Raden. Dengan kak long Raden yang suka masuk campur dalam pilihan isteri Raden . Memang makan hati dewi . Itulah nak kawen memang senang tapi dalam harungi hidup dalam perkahwinan macam2 taw .. 

Selepas beberapa bulan kawen, dewi di sahkan mengandung. Plan awal dewi , dia akan berkahwin sehingga mengandung sahaja pastu say "bye bye " pada En suami, tetapi sangkaan dewi salah ... Kerana dalam dia mengalami morning sickness yang terus dan tak boleh tak bau badan Raden ... Ha ha ha..

Pastu macam-macam berlaku... Novel ni pun boleh tahan kelakar taw..Nak tahu lebih lanjut kenalah baca dan beli novel ni ye .. Harap2 review dari mama Carlish ni dapat menarik perhatian anda untuk memiliki Novel ni .. Okeh mama Carlish berhenti smpi di sini ye ..

Nnt mama Carlish review novel lain plak... Nak layan coc plak ... 

Okeh ...
Babai ...

Xoxo, 
Adda Mia Carlisha






No comments:

Post a Comment