Friday, February 19, 2016

Rezeki oh rezeki

Assalamualaikum 


Hari ni tak tahu apa untuk di updatekan . Tpi tangan aku gatal nak gapai ipad untuk update blog. masih tertunggu panggilan dari ALAM. Last 2 weeks husband email to HR, just tanya status permohonan.  According  tu HR personal., dorg just waiting for 2nd session interview. Once done, dorg akan update status to all candidates  . 

What ever it is, kami hanya berserah . Segalanya telah tertuliskan. Sabar itu indah . So banyak-banyak bersabar. Aku ada ajak husband untuk solat hajat dan dhuha. Sbb allah itu pemberi rezeki. 

Tentang situasi di current company, sabar je lah . Biarkan mereka menindas staf bawahan , Allah itu maha besar. Tak kan tenang hati  mereka buat staf mcm tu . Langit tak selalunya cerah . Itu ujian pada mereka jugak . Ujian apabila di beri pangkat yang tinggi serta gaji yang besar. allah maha melihat, doakan agar mereka sedar apa yang mereka lakukan . 

Sesungguhnya ini semua adalah duniawi. 
Jadi marilah kita kejar akhirat.. 
allah telah mengatur kehidupan yang lebih baik buat kita ..
Sabar ye husband ..
Sedar atau tidak, ketika di uji sebegini  kasih sayang kita sekeluarga makin erat, banyak masa husband luangkan pada kami berbanding dahulu asyik mengadap 1001 report, meeting dan wassap ofis. 

Allah akan bagi , cuma sabar saja ..
Inshallah ..

Xoxo. 
Adda mia kayra 

No comments:

Post a Comment